התוכנית הינה מיזם של משרד החינוך שמטרתו להגביר את הזדהות הנוער עם הקהילה הסובבת אותו ועם אוכלוסיות חלשות וזאת באמצעות מתן עזרה מסוגים שונים. החשיפה לבעיות חברתיות ולצרכי הקהילה במוסדות השונים מאפשרת לנוער לבחון ולהבין את הקשיים והצורך במתן סיוע ועזרה לאוכלוסיות נזקקות על כל גווניה בקהילה. דרך הנתינה והסיוע בקהילה התלמידים יחזקו את תחושת השייכות לקהילה, יפנימו את הערך "עזרה לזולת" וחשיבותו, יכירו בכישרונות ובכישורים האישיים תוך כדי עשייה ובמיוחד יעצימו ויכירו בערך העצמי שלהם.

מחלקת הנוער מאפשרת לבני נוער מכיתות י'-יב' לבצע את שעות המחויבות שלהם במסגרות שונות בתוך ישוב מגוריהם ודואגת לליווי וחניכה בפעילויות השונות. המחלקה שמה דגש על פיתוח יוזמה, אחריות אישית וחברתית מימוש עצמי ועזרה לשכבות החלשות בישוב שזקוקות לעזרה ותמיכה. כמו כן מחלקת הנוער רואה בבני הנוער שישתתפו בתכנית כפוטנציאל להמשך פעילות עתידית במחלקת הנוער ובפרט בתחום ההתנדבות והמעורבות החברתית.

במסגרת התוכנית אנו מאפשרים לבני הנוער לקחת חלק במספר פרויקטים:

 

פרויקט מלאכי יום הולדת

פרויקט משותף עם עמותת "מלאכי יום הולדת" שנועד לאפשר לבני נוער לתרום לקהילה בדרך ייחודית – חגיגת ימי הולדת לילדים מאוכלוסיות מצוקה, לנוער בסיכון ולתלמידי חינוך מיוחד. במהלך הפרויקט רוכשים בני הנוער מיומנויות חיים שמעצימות אותם ומעניקות להם תחושה מוגברת של ביטחון עצמי ושייכות תוך כדי עריכת מסיבת יום הולדת בלתי נשכחת עבור ילדים/ות ונערים/ות ביישוב אשר לרוב לא זוכים לחגיגה שכזו. בני הנוער אשר מנחים את ימי ההולדת, עושים זאת לא רק באמצעות ערכות משחקים של העמותה, אלא גם באמצעות משחקים פרי דמיונם, הכנת בלוני צורות, איפור פנים לכלל המשתתפים במסיבה וכמובן עוגת יום הולדת אשר תיתרם על ידי הורים מן היישוב.

 

פרויקט אח גדול

פרויקט חניכה יישובי במסגרתו יחנכו בני הנוער ילד או ילדה מהישוב מגיל 6 ועד גיל 12. במסגרת הפרויקט יעברו הנערים הדרכה שתכלול קבלת כלים וסיוע לבני הנוער בעבודתם וכן יצירת מסגרת חברתית בשבילם. החניכה האישית תתבצע על פי 2 מוקדים: חניכה אישית של תלמידי מכיתות א-ג וחניכה אישית של תלמידי כיתות ד-ו. הילדים יבחרו בקפידה על ידי בתי הספר ומחלקת הרווחה אשר יתמקדו בבחירת ילדים בעלי בעיות חברתיות שונות, בעיות בלימודים, ילדים שקופים או ילדים בעלי חוסר בביטחון עצמי או תשומת לב שבאה לידי ביטוי בחוסר בדמות אב/אם. המסגרת הפרויקט יתקיימו גם מפגשים חברתיים של כלל החונכים והחניכים לאורך השנה שמטרתם לעודד גיבוש, עזרה הדדית ולעזור לילדים בעלי בעיות חברתיות לצמוח ולהתקדם.

 

פרויקט סיירת שיפוץ

במסגרת הפרויקט יבצעו המחויבים מספר פרויקטים לאורך השנה בעלי אופי של פעילויות שיפוץ וגינון. המחויבים ישימו דגש על פעילות ירוקה אשר תורמת לסביבה וכן על מקומות בעלי קשיים ברחבי הישוב שבהם יש צורך לקיים פרויקט קהילתי לשפץ ולתרום חזרה לקהילה. תפקיד המחויבים הוא גם בביצוע וגם בתכנון והמחויבים ייקחו חלק גם בבחירה ומיון של פרויקטים.

 

פרויקט בגדי הבאר

פרויקט "בגדי הבאר" הוא פרויקט שמטרתו לעזור לאוכלוסיות החלשות בישוב על ידי הקמה של שוק ושל חנות לבגדי יד שניה. במסגרת הפרויקט יתנסו התלמידים בבניית פרויקט משלב הבסיס והחשיבה ועד שלב הביצוע. בני הנוער יתנסו בעבודת שיווק ופרסום, בעבודת גיוס תרומות, בעבודת הקמת אירועים ובעבודה חברתית לצד ולמען אוכלוסיות חלשות ונזקקות.

 

הדרכה בתנועת הילדים

כחלק מתנועת הילדים שבישוב יוכלו מדריכי התנועה שעברו קורס מד"צים במחלקה לקיים את שעות המחויבות שלהם בפעילות ההדרכה בתנועה, לאינפורמציה נוספת ראה עמודים פרק על תנועת הילדים עמודים 12-13. ו. הדרכה בקבוצות הנוער של מחלקת הנוער כחלק מפעילות מחלקת הנוער יוכלו מדריכים מן המחלקה אשר עברו קורס מד"צים לקיים את שעות המחויבות שלהם בפעילות ההדרכה בשלל קבוצות הנוער השונות (קבוצת מנהיגות ז, טרום מדצים, תאטרון ופרלמנט). הרעיון הוא לקדם ולפתח את המדריכים כך שיפתחו מסוגלות להדריך גם בני נוער בשכבות גבוהות.

 

לפרטים נוספים - יגאל: 052-3898323